Joke de Lange overleden

(Bron foto: André van der Linden)

Verslagenheid bij VVD/Leefbaar Uden

UDEN – “Verslagenheid”. Daarmee omschrijft fractievoorzitter Robert van den Berg van VVD/Leefbaar Uden zijn gevoel maar ook dat van de hele fractie, na het bericht dat oud-raadslid Joke de Lange is overleden. “Het komt zo enorm onverwacht.”

Van den Berg: “We hebben nog niet zolang geleden van haar afscheid genomen in de gemeenteraad, maar dat was zeker niet voor altijd. De fractie en de politiek waren heel belangrijk in haar leven. Maar belangrijker was haar rol en betekenis voor de mensen die het moeilijk hadden. Dit verdrietige bericht komt heel hard aan.”

Ook oud-collega’s uit de gemeenteraad van Uden reageren geschokt op het plotselinge overlijden van de oud-nestor in de gemeenteraad van Uden. Vooral haar inzet als ‘beschermengel’ voor de kwetsbare mens wordt alom gememoreerd.

Joke de Lange streed 31 jaar voor een sociaal beleid. Met verkiezingen werd ze steevast met honderden voorkeurstemmen gekozen. Ze kwam indertijd in de raad via de lokale partij Kerngroep Nooijen. Die veranderde van naam in Kerngroep '90 en vervolgens Leefbaar Uden. Sinds 2010 is dat VVD-Leefbaar Uden. Voor de gemeenteraadsverkiezingen van afgelopen maart was Joke weer op een verkiesbare plaats gezet. Het stelde haar teleur dat ze toen niet meer genoeg voorkeurstemmen kreeg.

Bron : Kliknieuws IN MEMORIAM : Kliknieuws