Marcel Delhez: burgemeester Noord-Beveland

UDEN - Marcel Delhez wordt burgemeester van Noord-Beveland. De gemeenteraad van Noord-Beveland heeft hem voorgedragen. De voorzitter van de vertrouwenscommissie maakte dit donderdag bekend tijdens een openbare raadsvergadering. Daaraan voorafgaand discussieerde de raad in een besloten raadsvergadering over de kandidaten.

Bron : Kliknieuws

In de openbare raadsvergadering liet de heer D.P. Hage, voorzitter van de vertrouwenscommissie, weten dat de heer Delhez als nummer één uit de stemming is gekomen. Als motivatie noemde hij onder meer zijn daadkracht, overtuigingskracht en zijn duidelijkheid in het communiceren. De kandidaat wordt aanbevolen aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, die dit voorstel bij het kabinet voorlegt. Na goedkeuring wordt de nieuwe burgemeester bij Koninklijk Besluit benoemd. De heer Delhez wordt na de officiële benoeming geïnstalleerd als burgemeester in de gemeenteraad van Noord-Beveland. De gemeenteraad hoopt dat de nieuwe burgemeester zo snel mogelijk kan beginnen. De heer Delhez is 47 jaar, afkomstig uit Uden, is van 2007 tot 2014 wethouder geweest in de gemeente Uden. Hij is lid van de VVD. Hij is gehuwd en heeft 2 kinderen; een zoon en een dochter.

Dun bevolkt
Noord-Beveland is een voormalig eiland en tevens een gemeente en streek in de Nederlandse provincie Zeeland. Het eiland is met drie dammen en een brug met het vasteland verbonden. De gemeente telt 7.469 inwoners en heeft een oppervlakte van 120,29 km² (waarvan 34,21 km² water). Ten noorden van Noord-Beveland ligt de Oosterschelde, ten zuiden ligt het Veerse Meer. Het eiland is geheel vlak en ligt 1 meter boven zeeniveau. Noord-Beveland is een van de dunstbevolkte gebieden van Nederland.

Bron : Kliknieuws