VVD-Leefbaar Uden maakt zich sterk voor een verlengde A77

De verlengde A77 is volgens VVD - Leefbaar Uden de oplossing om een nieuwe Oost-West verbinding tussen de A73 bij Gennep en de A50 bij Uden te verwezenlijken. De verlengde A77 zou de huidige N264 ontlasten en in vele dorpskernen de verkeersdruk doen afnemen en de verkeersveiligheid laten toenemen.

De N264 is volledig aan het dichtslibben en Uden is in beide richtingen een knelpunt geworden. In 2015 zitten we op Lippstadtsingel al op de berekende verkeersdruk van 2020. Het dichtslibben van de N264 levert veel sluipverkeer op in de kerkdorpen Odiliapeel en Volkel, maar ook op andere wegen die daarvoor niet ingericht zijn. Met de opwaardering van de N279 tussen Den Bosch en Veghel zal de verkeersdruk op de N264 alleen maar groter worden

Een verlengde A77 zou tevens voor Uden een positieve impuls geven aan de economie, werkgelegenheid en bereikbaarheid van en voor Uden. Hiervan zou ondernemend Uden van profiteren zoals AgriFood, de vliegbasis, Zorgpark Uden-Noord en de vele bedrijven op het huidige industrieterrein. Tevens zal de recreatieve sector, de Maashorst en het bruisende Centrum van Uden hierop mee kunnen liften.

De verlengde A77 zorgt ervoor dat de infrastructuur rond Uden toekomstproof wordt en daar hebben ook de inwoners van Uden veel plezier van. Het huidige industrieterrein wordt sneller ontsloten en biedt perspectief voor nieuwe bedrijven die zich daar zouden willen vestigen.

VVD - Leefbaar Uden maakt zich sterk om de verlengde A77 als nieuwe Oost - West verbinding op de Provinciale Uitvoeringsagenda te krijgen. We weten ons hierin gesteund door de aanliggende gemeenten en vele bedrijven en Industriƫle Kringen. Dit gaat van Uden tot aan het Land van Cuijk en ook in Politiek Den Haag zijn onze 2e Kamerleden die dit initiatief omarmen.

Binnen de lokale politiek heeft VVD - Leefbaar Uden als initiatiefnemer ervoor gezorgd dat met een grote meerderheid binnen de gemeenteraad van Uden deze Oost - West verbinding en mogelijk verlengde A77 in het GVVP is opgenomen. We blijven als ondernemerspartij vooruitkijken en voor de toekomst geeft de A77 een positieve impuls voor de regio en de gemeente Uden.

Raadslid Ton de Vroomen,
Volkel