Kruising Losplaats / Velmolenweg geopend

De kruising Losplaats / Velmolenweg is inmiddels weer een paar weken opengesteld. Tot zover de informatie reikt is dit uitgevoerd binnen de afgesproken planning. Uiteraard is het nooit leuk dat zo'n druk kruispunt langere tijd hermetisch is afgesloten.

Kruising Losplaats/Velmolenweg

Desalniettemin ligt er nu een kruising waar wij als fractie VVD-Leefbaar Uden langere tijd om hebben gevraagd om deze onveilige kruising veiliger te maken. Een kruising, niet aangemerkt als black-spot – waarmee bedoeld wordt dat er met enige regelmaat ongevallen voorkomen – maar wel degelijk het een en ander aan verkeersongevallen is voorgevallen. Een gereconstrueerde kruising met verkeerslichten en meer rijstroken waarbij het nadrukkelijker verkeersveiliger dient te zijn geworden en het verkeer beter verwerkt kan worden. Een oplossing die nou eenmaal echt nodig is om verkeer op deze steeds drukkere omgeving veilig te kunnen geleiden.

VVD-Leefbaar Uden is blij met de openstelling van deze vernieuwde kruising, omdat dit ten goede komt voor de verkeersveiligheid. Uiteraard is dit voor alle verkeersdeelnemers een verademing en meer veiligheid, en het komt ten goede voor het verwerken van al het verkeer.

Ook in de toekomst wil ik me namens onze afdeling blijven inzetten voor het verbeteren van punten in Uden en omgeving. Heeft U vragen of wilt U ergens de aandacht op vestigen ? Neem contact met mij op via het algemene mailadres.

Raadslid Jeroen Willems