Verkiezingsslogan 'Goeie Peer' toegelicht!

Onze verkiezingsslogan 'Stem op een goeie Peer, daar plukt U'den vruchten van!' heeft momenteel landelijke aandacht. Uit de reacties blijkt dat mensen van buiten onze gemeente Uden de betekenis van onze slogan niet altijd begrijpen, vandaar deze toelichting.

VVD-Leefbaar Uden heeft de afgelopen jaren als grootste Udense partij een grote bijdrage geleverd aan de successen die in Uden zijn behaald. Hierbij valt o.a. te noemen de realisatie van een nieuw ziekenhuis, een nieuw hotel Van der Valk, een nieuw centrumplan met de komst van V&D, H&M en Laplace naar ons winkelcentrum en een nieuwe evenementenhal. Naast deze belangrijke ontwikkelingen voor de toekomst is Uden onlangs ook uitgeroepen tot de gemeente met de laagste lokale lasten van Brabant. Niet onbelangrijk te vermelden is dat de minima zijn ontzien. Kortom, Uden kent, tegen de stroom van economische crisis in, een 'goeie oogst'.

Onze lijsttrekker René Peerenboom heeft als verantwoordelijk wethouder deze resultaten tot stand gebracht. Vandaar de 'knipoog' naar zijn achternaam: 'een goeie Peer'. Ook de komende jaren wil hij zich blijven inzetten voor Uden. En daar plukt Uden dan weer de vruchten van.

Wij gebruiken 'goeie peren' ook als symbool en reiken die uit aan inwoners die zich bijzonder inzetten voor onze gemeenschap. Daarom blijven wij ook bij deze verkiezingsslogan. Veranderen zou indruisen tegen hetgeen we willen zijn: we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

Klik hier voor een overzicht van een 'Goeie Oogst'.