UW ad

VISIE

Voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 hebben wij onze visie op Uden gepresenteerd. Een visie waarin duidelijk was dat het voor Uden van het allergrootste belang was om bij de gemeenten te blijven horen die groeien.

Groeien door toename van de bevolking, toename van bedrijvigheid, toename van woningen en toename van voorzieningen. Uden ligt namelijk op een kantelpunt. Als Uden niet ambitieus en daadkrachtig te werk gaat, ligt krimp voor Uden op de loer. Met krimp komen we in een negatieve spiraal. Minder inwoners, minder inkomsten, minder woningen, minder voorzieningen en minder inwoners.

VVD-Leefbaar Uden probeert sinds 2006, met continu twee wethouders in het college, te zorgen dat Uden een groeigemeente blijft. Niet groei om te groeien, maar door voor de inwoners van de gemeente Uden te zorgen voor een prettige woon-, werk- en leefgemeente.

Op basis van een gezonde uitgangspositie kan Uden veel beter uit de crisis komen. Zeker als dit wordt vergeleken met omliggende gemeenten. Uden heeft de mogelijkheden om zich als centrumgemeente verder te versterken. Als winkel- en plezierstad voor onze eigen inwoners en de consumenten uit de regio. Op het gebied van bedrijvigheid is Uden een regionale speler aan het worden met de bovenlokale bedrijvigheid in Uden-Noord/Zorgpark.

Uden is uitgegroeid tot een zelfbewuste gemeente met een focus en ambitie. De bijdrage van VVD-Leefbaar Uden is daarin essentieel geweest. Dat willen we graag voor u voortzetten!

Dankzij uw steun bij de Gemeenteraadsverkiezingen van 2014 kunnen wij een nieuw hoofdstuk toevoegen aan onze ambities voor Uden. Met 6 Raadsleden en een Wethouder kunnen wij grote delen van het verkiezingsprogramma uitvoeren ! Wij houden U door middel van deze site op de hoogte welke resultaten wij dankzij U kunnen bereiken.